miércoles, septiembre 09, 2015

Los andilis del'agua: Los escombrius del correntón

No teniamus bastanti con tenel un caminu del muru con más hoyancus que ena Luna. Tapocu no era bastanti con tenel una acampá entanguilá nel cauzi dun correntón. Agora el nuevu enventu es el tiral los escombrius i los ripius en un braçu del propiu correntón. 
Mapa dela zona de 1933
 Enque los ucalitus lo incultin i mucha genti no lo sepa, la Isla Baldía no le llaman assina por caprichu. En efetu se trata duna isla. Los mapas más antiguus del catrastu i del IGN ni siquiera train una isla, namás ríu, una Guadiana que s'enancha.
Mapa dela Isla Baldía en 1949
 Los más rezientis train pintaus varius correntonis, siendu el prencipal el dela Branca comu apareci arriba. El braçu prencipal es el que passa justu ena parti baxera al passal l'acampá d'agora, siendu el braçu superiol sitiu alagaízu con charcas i que se llena enteru quandu vien el ríu aventau.
Retrataúra vuelu americanu (añus 50)
 Ena retrataúra del vuelu americanu s'aprecia ya hechu el muru aprovechandu un cachu del antiguu caminu del vau Talavera con dos charcas grandis que pretenencia al propiu correntón i otras más chicas que es ondi está agora el aparcamientu dela acampá.
Ripiu nel braçu del correntón
 Pos bien, dendi ai unas semanas unas montoneras de ripiu i escombrius no sabemus dóndi están allí tiraus, en el mesmu sitiu alagaízu del correntón.
Vista del braçu usau d'aparcamientu ogañu
 Tó essi braçu está allanau pal aparcamientu, cosa que en tiempus de seca comu agora no está maleju.
Retrataúra del mesmu sitiu ai un par d'añus
Montoneras dendi cerca
Peru enos tiempus d'agua que ya mesmu entraremus el sitiu prencipia pol manal parriba, retenel las aguas de lluvia i alagal-si. Sí, aí, ondi está essa montonera de ripiu. Porque el'agua busca el su sitiu i agora lo están entamponandu sin ton ni son, no con barrancas de tierra namás, ara tamién con escombrius i pestis. Quandu pensavamus que más mierda no cogía en Guadiana, velaquí otra poca más. Vergonçosu.

No hay comentarios: