jueves, agosto 27, 2015

Los Torrejones

Ayel tardi anduvi pala parti delos Torrejones. Avía tiempu que no raceava por essus baxíus. En una rinconá que has el términu del Montiju, justu por cima del Roete de Guadiana, entre las bocas del Lacarón i el Lácara i por baxu del cortiju de pa Pedro. Antiguamenti sería sitiu de novilleru, peru conas cequias que metierun i el aparcelamientu de tola parti aquella, agora ai grandis zonas de regueríu que pretenecin alas casas aislás de Barbañu. 
 El recorríu se hazi siempri por asfaltu, porque era una pista de cequia que aprepararun, de má que qualquiera ruta por aquella parti se hazi bastanti cómoda. Amás de vel restus de cortijus antiguus, çahurdas i casas aislás, el caminu passa entre frutalis, alfalfalis i viñas. Es una zona rica arquiológicamenti, atillá alas villas romanas comu la de Torre-Águila o la Floriana, enque ya no se conservan ni los materialis a frol de suelu por causa delas lavoris agrícolas. Pol topónimu del sitiu, los Torrejones, da que hue sitiu con restus de costrucionis duranti sigrus. 
 El ríu está asseñalau pola alamea de ucalitus. Es una pena que las dos riberas que abocan allí esté compretamenti tapás de tabúas. Pueis passal pol lau i ni apercebil-ti, sin sabel si aquellu es un desagüi o qué. No me molesté ni en tiral un retratu del vau que ai en el Lacarón.
 Precisamenti, en metá d'essa zona entrerríus se halla la ilesia delas casas aislás. Ai unus añus l'aprepararun comu casa roal, que dizin Casa rural Torreáguila (enque la dehesa de Torre-Águila cai pa ponienti, essa parti es la delos Torrejones). La arquitetura es la propia delas ilesias i escuelas delas casas aislás, enque dendi huera apeninas s'aprecia pol cercau i el barzu que tien.
 La torri se destaca ena llanura, ena lindi entre los Alisares i los Torrejones, entovía cona campanina. La próssima ilesia delas casas aislás está en Torre-Mayor, muchu más largu dallí. D'estas ilesias, que se conservan toas las que se hizun con el Plan Badajós, quandu menus l'arquitetura, quasi toas son ya privás, apreparás comu alberguis o están aburrías. Del patrimoniu del interiol, ná sabemus, ni tapocu l'avocación ni cosa nenguna, más que aprepararun la navi del templu de comeol.

No hay comentarios: