jueves, agosto 20, 2015

Inciendu nel merenderu de Pueblu-Nuevu

El domingu passau pola mañana una coluna de humu se destacava pala parti del badén de Talavera. Cona quema de rastrojus d'estus días, nunca se sabi qué es lo que ardi enas Vegas Baxas. Sigún el ayuntamientu de Sarteneja queó dichu en el Facebook el domingu ala meyudía, no es la primel ves que lo ententan:
Hay fuegos intencionados en esta zona y van dos días seguidos, por favor a ver si entre todos damos con esta persona o personas que se empeñan en quemar la zona.

Unu delos muchus letrerus de respetal el ambienti que están pola ribera de Guadiana
 Dendi aí píin calavoración pa si angunu vé qualquiera cosa rala. El miércolis me acerqué cona becicleta pa vel el esgalaçu i si s'esparramó muchu. La parti delos aparcamientus queó cancinaíta, llevandu-si por delanti varius pinus nuevus i arcacias.
Arcacia quemá an pie del caminu
 Felísmenti, no se çalearun demasiau los bancus del merenderu junta las parelis delas esparrillas ni tapocu las costrucionis de maera comu la puenti de tabla que ai entre la charca i la parti que salió a ardel.
Merenderus que quearun arroeaus delas llamas
 El huegu se saltó pala otra parti del puenti, pondi las bocas dela charca del Traviessu que da pala charca de San Isidro. En esti lau se llevarun las llamaratás palantri varius ucalitus i chopus nuevus.
La planá dendi el portón canciná
 El huegu puu dil a más por causa dela fusca (ojas de chopu, de ucalitu, çarçalis, pastu) que abunda pallí, peru entre los bomberus i los caminus i las riberas hizun de acerus i no trascoló pala parti dela ermita, salvandu-si los lloronis dela charca, tolos estaribelis delos pescaoris, los pontonis i la propia ermita.
Mapa dela zona
Dispués delo que passó ena Sierra Gata o mesmu estus mesis atrás en Guaxira i del mal añu que llevamus de huegus en Estremaúra, que tengamus que padecel otra ves más la manu enferma resulta indinanti. Tapocu ayúa a essu que dendi el badén ata el Puente Roto veamus tol caminu'l muru prantau con pinus enas barrancas, choperas que no dexan ni passal la lus i ucalitus que hazin delos braçus viejus de Guadiana verdaerus bamburralis i ciénagas. Sin dizil ya los escombrius, corchus delos prantonis de tomatis esparramaus andiquiera, gomas de riegu i botis de curas tiraus entre los ucalitus en qualquiel hoyancu. Peol las cosas no se puein hazel.

Dendi aquí pegu el apitíu alos ayuntamientus delos puebrus delas Vegas Baxas paque hagan por miral pola riqueza del nuestru ríu, concenciandu los propius parcelerus que tienin las senaras an pie de Guadiana paque cudiin de que esté limpiu i adenunciandu quien sea osau de tiral escombrius i pestis. Pal que vaiga cona caxa de mistus, la lei lo espera.

No hay comentarios: