jueves, septiembre 12, 2013

La harinera del Montiju

De frenti ala estación de tren del Montiju hallamus unu delos edificius más importantis del sigru XX: la harinera.

Vista dela harinera, la estación i el barriu en 1956
 Se trata dunu delos edificius que mejol representa l'arquitetura endustrial de primerus del sigru passau. Abati si cumpri los cien añus i entovía es escapás de almiral la reziúra delas sus parelis.
Harinera ogañu
Pocas son las enteracionis que tenemus al tentu d'esti edificiu. Apeninas lo que mos cuenta la página Andando por Extremadura.

  La estación tenía una disposición de vías similar a la de La Garrovilla, situación que cambió en 1920 cuando se instaló un apartadero de la Sociedad Electro Harinera de Montijo para dar servicio a la fábrica de igual nombre, construida en 1919 por los maestros Cristóbal Sánchez García, Modesto y Antonio Cabezas, José Marín y Antonio del Viejo Barrena.
   El apartadero de la harinera constaba de una vía perpendicular al haz de la estación y comunicada a él por dos placas giratorias situadas en las vías mas extremas del haz; la del muelle y la más alejada del edificio de viajeros.
Fachá
 Ena fachá, en letras grandis i conos tipus dela epoca reza i entovía presenteras: Sistema la Electroharinera de Montijo.
Navi i puerta lateral
 Son varius los edificius, peru compricau de relatal la desponel por mé delos retratus ya que está tó cercau con parelis de tierra que ya están farrungandu-si a cachus i desconchinchandu-si a otrus laus.
Detalli techu del edificiu de salienti
 Associá ala fábrica vemus un barriu de casas dela epoca junta un caminu que lleva alos uertus montijanus de tradición mora.
Barriu
 L'arquitetura d'estas casas mereci tamién una mentación, pos entrecalan las parelis de tierra con murus de ladrillu i pieras dela dehesa montijana, formi vimus en un endilgu anteriol ena Guita.
Detalli paré

Casa

Detalli casa
Sedría una pena que s'echara a perdel esta linda parti del Montiju, los murus duna epoca ondi la endustria harinera pulava enos puebrus de paquí. Ogañu la parti aquella dela vía i delas Tierras Gordas sigui acogiendu tola endustria huerti del puebru, peru junta las imponentis navis d'ogañu están las d'antañu mirandu el navegueu delos trenis i las gentis, farrungandu-si a pocu a pocu... Pobraus i barrius que nacierun pa un oficiu muerin con essi oficiu si l'albeliá delos ombris no le da otru gastu. Assín se desparecierun los choçus del Alemán, los viejus molinus i mesmu los cortijus conos su choçus están a derrotal-si...

No hay comentarios: