sábado, septiembre 14, 2013

El cortiju del Cerru Gordu

Renti ala carretera dela Roca, diendu pol caminu que bordea por arriba l'Alcaçava, está el Cerru Gordu, una delas alturas mayoris del términu del Montiju. El añu passau vesitamus el propiu cerru, almirandu las vistas que dendi allina ai de tola Vega. Esti añu vesitamus el cortiju del cerru.
El cortiju del Cerru Gordu en 1956
 Pocu muarun las cosas dendi la metá del sigru passau: el cortiju sigui lo mesmu, cimeru nel cotorru, arroeau d'olivus.
El cortiju ogañu
 Gracias que estava el guarda del cortiju i m'anduvu mentandu d'él que tendrá más de cien añus, dela quinta de muchus que ai por allí. El espetu assín lo demuestra, pos es dela mesma crassi que se vein en tola parti delas Vegas Baxas, cona vivienda de frenti, el corral i las quairas detrás.
Caminu d'entrada al cortiju
 La fachá del cortiju no tien adornu nengunu i el techu en pocus cachus conserva la teja, ogañu tapau con uralitas. Tien dos puertas, la prencipal i la de serviciu i tres ventanas largas conos hierrus dela forja manteníus.
Fachá del cortiju
 La chimenea dela cozina es larga i está sobressalienti i ena parti de frenti ai una otra ventana superiol de quartu, más chiquina, igualmenti cubierta de forja.
Vivienda

Chimenea i aperius
 Pola parti dahuera están los aperius comu la pala o la horquilla i varius tajus de maera.
Ventanas

Detalli forja
 Las parelis están desconchinchás en muchus laus, peru gracias que sigui acupau entovía tienin un mantenimientu que lo conserva dela ruina. Las parelis del corral son las que peol están, arreparás a cachus con broquis de hormigón.
Paré del corral
La hechura del cortiju es de ladrillu i tierra tupía en algunas parelis, lo que demuestra que es no es un edificiu postinosu. Amás, comu diximus endispués, no tien adornu, desquitandu la forja delas ventanas. D'esta crassi vemus cortijus enos Carnerilis i ena dehesa montijana, casas pequeñas de lavol que pocu tienin que vel cona grandeza del Pajaritu, la Vara, Cien-Ventanas, Morantis o la Rueda, más señorialis.
Me comentava el ombri que dendi aí se vía pola nochi las luzis de Feria i es que cona poca altura que tien el cerru se vían sierras lejanas del sul i del norti, lo mesmu que las Cuestas, los Arenalis, las Vegas Baxas o la dehesa. El'agua cerca i los olivus retuertus por tós laus muestran comu se destacan los destintus paisagis palos que ain costrucionis comparantis.

No hay comentarios: