jueves, marzo 15, 2012

Limpia'l molinu (Fasi III)

'Essu tenían de limpiá-lu los del paru' -me dixu ayel un amigu de mi pairi al palrá-li del molinu misteriosu. Sin embargu, el ayuntamientu a naidi manda pallá a escuajal çarças i adecental una mijina siquiera aquellu, contri más a reponé-lu!

Comu vos dixi el otru día, el remediu se pon colas manus i tuviendu concencia de que, pa sanal qué, es mejol no dexal que se muera el pacienti mentris despachan rezetas.

Ayel tardi metí otra ves la estixeras i cuerdas ena morralina i ahilé a peoncia pal molinu. Pol caminu, una abeja salaína m'encravó el herreti nel pescueçu: se conoci que la espanté sin querel cona gorra en metiendu-mi polos cirgüelus.

Fachá enantis
Fachá endispués



Verea ala puerta'l molinu enantis
La mesma verea endispués
Deque llegu allí, el amu del bancal d'arriba andava a revolvel las tierras arrancandu las matas de bróquilis que quearun dela campaña. Ajorru pal molinu, sueltu los achiperris i m'enliu a echal retratus pa essu que tantu vos gusta del enantis/endispués.




 La tercel fasi era la de limpial la cara del molinu i acraral la entrá, pos sigui estandu el acessu çarçarosu. Partí la lavol en dos: lo primeru era enanchal la verea cruziandu'l muru. Pa essu era mestel poal las çarças más cimeras i dispués achorchá-las con un palu. Assina quean más vistosus los tronconis pal día que sea siguí-lus i escuajal la mata con el çachu.

Muru enantis

Muru dispués
 La segunda fasi diva a sel limpial pondi siguía el muru la supuesta cancela. Dispués de limpial por cima la verea veu que hazi esquina, de má que estava eno ciertu i por aí diva la antigua verea. De má que escavu una mijina pa vél el canchu el muru. Comu no tenía los achiperris aparentis, tuvi que dexá-lu al cabu delos 70 cm o assín de largu. Aproveché pa quital la tierra con un cubu prásticu que Guadiana truxu enas sus chorreras i arrancal tamién los regonis, apartandu las taramas i leñus puiríus que estavan atierraus.

Guadiana dendi las escaleras al molinu
Comu'l sol ayel paecía ajorral más ligeru que otrus días polas nuvis, aterminé por queal essa tercel fasi conclusa. Me quité la tierra nel ríu que tenía el caraiti que veis velaí.

Unu delos tunis pondi colava el'agua
Por baxu, el molinu tien unas entrañas entovía menus agradablis que las que las çarças atorgan ala facha. Milenta de mosquinas, leñus coquerosus i cachus de muelas i otras pieras del molinu abitan en tunis de ladrillu roxu. De momentu el acessu es impossibli por mé dela cantiá d'ucalitus, taramas i potroneras que ain.


Frutalis junta Val-dela-Calçá

Pa no dil-mus con essa imagin, vos queu con esta otra más polía al orihoscu sigún diva aportandu. Enque quearun muchus arañonis i anguna que otra hería ena oreja, en volviendu al puebru entre'l perhumi duçón delas froris i viendu la postura, caldeau el cuerpu pola caminata i la limpia, el coraçón diva conformi con el día, supiendu que no hue en baldi.







1 comentario:

Fran dijo...

mu güena pahina sobri el estremeñu, o velí ena Vegas bahas ( bahu estremeñu ) un salúu i a luchia polo muehtru ¡¡